تبلیغات
در سایه سار عشق - فرق دختر با حجاب و بی حجاب

در سایه سار عشق

با ولایت زنده ایم

یکشنبه 10 مرداد 1389

فرق دختر با حجاب و بی حجاب

نویسنده: فرزند ایران   

 

 

 

 

چرا حجاب برتر چادر است؟چرا رنگ تیره؟
حجاب امری ظاهری و عمل به این امرظاهری برخاسته از
اعتقاداتو باورهای درونی افراد است، پوشش ظاهری افراد به ویژه زنان را حجاب می‎گویند، كهمانع از نگاه نامحرم به آنان می‎شود. و امّا عفاف نوعی حجاب درونی است كه انسان رااز گناه باز می‎دارد. حفظ چشم، گوش، قلب و تمامی اعضاء و جوارح از هرگونه خطا وگناه عفاف است كه حاصل این عفت و حجاب درونی، پوشش یا حجاب بیرونی است. به تعبیریلطیف‎تر؛ حجاب میوه عفاف است و عفاف ریشه حجاب.
برخی افراد ممكن است حجاب ظاهریداشته باشند، ولی عفاف و طهارت باطنی
را در خویش ایجاد نكرده باشند. این گروه ازحجاب تنها پوسته ظاهری بی‎معنا دارند، و از سوی دیگر كسانی كه ادعای عفاف كرده و باتعابیری همچون؛
من قلب
پاكی دارم،
خدا با
قلبها كار دارد
،
آدم باید
چشمش پاك باشدو
...
باید در
قاموس اندیشه خود نكته‎ای اساسی را بنگارند و آن این است كه مگرمی‎توان رابطه بین ظاهر و باطن را نادیده انگاشت. ظاهر هم نشانه باطن است؛ چرا كهرنگ رخسار خبر می‎دهد از سر درون. درون پاك، بیرونی پاك می‎پروراند و متانت درسلوك و رفتار ظاهری و سنگینی در انتخاب و پوشش از عفاف درونی خبر می‎دهد.
بر اساس تحقیقات
بسیار انجام شده سلامتی روانی و امنیت اجتماعی افرادی که در مصونیت حجاب صحیح بوده اند بیش از سایر افراد حفظ گردیده است.چه بسا ریشه بسیاری از بزهکاری های اجتماعی با رعایت اصول آیین دینی ما برطرف می گردد.
حضرت علی ـ علیه السّلام ـ در بیان نقش پوشش
كامل به عنوان حفظ ارزش و احترام زنمی‎فرماید: فانّ شدّه الحجاب ابقی علیهنّ؛ همانا حجاب و پوشش كامل زنان را سالم‎ترو پاك‎تر نگاه خواهد داشت.
از نظر غرب و فرهنگ غربى، یكى از ارزش‏هایى كه
براى زن متصور است، این است كه باوجود خود و با شخصیت خود، وسایل التذاذ و بهره‏مندى دیگران را فراهم آورد؛ لذا وقتىما بر اساس فرهنگ اسلامى اعلام مى‏كنیم كه اسلام براى معاشرت زن و مرد، محدودیتىقائل شده و معاشرت بى‏قید و شرط زن و مرد را جایز ندانسته، ما را متهم مى‏كنند كهشما به زن اهانت مى‏كنید؛ در حالى كه اهانت آن چیزى است كه در فرهنگ غرب نسبت بهشخصیت زن دیده مى‏شود

در قرآن و احادیث برای تأمین حجاب واجب زنان، از چند نوع پوشش خاص، نام برده شده است که دو نوع معروف آن «خمار» و «جلباب» است.

الف
) خمار
وَ
لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلى جُیُوبِهِنَّ؛ زنان باید سر، سینه، و دوش خود را با مقنعه بپوشانند.
خُمُر جمع خمار، و مراد از آن پوشش مخصوص سر و اطراف سر
بانوان، مثل مقنعه است. در بعضی تفاسیر، در ذیل آیه ی شریفه، از عایشه نقل شده است:
زنانی بهتر
از زنان انصار ندیدم. وقتی این آیه ی شریفه نازل شد، هر یک از آنها به سمت لباس‎های مخصوص خود رفتند و از آن تکه‎ای جدا کردند و خمار و مقنعه‎ای مشکی پوشیدند، گویی بالای سر آنها کلاغ نشسته است.
از قضیه
‎ی ذکر شده استفاده می‎شود که رنگ خمار و مقنعه در زمان صدور آیه، مشکی بوده است. برای این قضیه، از کتاب های لغت نیز می‎توان مؤیداتی ذکر کرد؛ مثلاً از بعضی کتاب های لغت، استفاده می‎شود در ریشه ی لغوی خمار (خ ـ م ـ ر) سیاهی اخذ شده است. به مشروبات الکلی نیز از آن جهت «خمر» اطلاق می‎گردد که باعث سیاهی و تیره‎گی عقل انسان می‎گردد. مخفی نماند که در آیه ی شریفه ی خمار، نکات تفسیری و ادبی و لغوی فراوانی وجود دارد که مقاله ی مستقلی را می‎طلبد.
رنگ سیاه به دلیل دافعه ای که در آن مشهود است بیننده را از
خود دفع می نماید و این خود مقصود از حجاب را (که عدم جلب توجه دیگران است )بیشتر می نمایاند.




از شما تمنا دارم...به پهلوی شکسته فاطمه زهرا(س) قسمتان میدهم که حجاب را....حجاب را....حجاب را....رعایت کنید تا در آخرت حضرت فاطمه(س) شفیعمان شود....انشاا...

قسمتی از وصیت نامه شهید حمید رستمی

--------------------------------------------

عشق یعنی جز خدا را بی خیال

 

نویسندگان

لینکستان

نظرسنجی

    نظرتان در مورد وبلاگ چیست؟




آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :